با استفاده از توصیههای زیر، موفقیت بیشتر خود را در استخدام های بعدی سازمان تضمین نمایید.
با توصیههای زیر، موفقیت بیشتر خود را در استخدامهای بعدی سازمان تضمین کنید. بسیاری از سازمانهای کوچک، کارمندان تازه وارد خود را با کار در «زیر دست» کارمندان مجربتر آبدیده میکنند. شاید این روش در سازمانهای کوچک یا شرکتهای نوپا کارآیی داشته باشد، اما زمانی که تعداد کارمندان شرکت به بیش از ۲۵ نفر برسد، مساله بسیار مشکل خواهد شد.
در اینجا تجربیات خود را درباره نحوه برنامهریزی رسمی آموزش برای کارمندان جدید با شما در میان میگذاریم.
۱- یک هفته کامل را برای آموزش کارمندان جدید در نظر بگیرید.
شاید این فرآیند در ابتدا برای کارفرمایان ملال آور باشد چرا که آنها میخواهند کارمندانشان هر چه زودتر به بهرهوری برسند. اما همین سرمایهگذاری کوچک، نه تنها باعث میشود کارمندان جدید شما بهرهوری بیشتری داشته باشند بلکه به حفظ بهرهوری کارمندان دیگر نیز خواهد انجامید؛ چرا که دیگر لازم نیست کارمندان، ساعت کاری خود را به آموزش کارمند جدید اختصاص دهند. ما به این نتیجه رسیده ایم که معرفی کامل کارمندان به سازمان و درک کامل برند یک هفته طول میکشد.
۲- آموزش برند، صادقانه باشد.
آموزش برند یک گام مهم در جهت حفظ ثبات سازمان است.این کار باعث میشود کارمندان جدید بتوانند از صمیم قلب درباره برند صحبت کنند، در حالی که تصور عمومی این است که این ویژگی فقط در کارمندان با سابقه وجود دارد. آموزش صادقانه برند به کارمندان جدید این امکان را میدهد که به صورت هوشمندانه درباره برند شما صحبت کنند و حتی قادر خواهند بود برای اضافه کردن مطالب جدید به سایت شرکتایدههای جدید بدهند.
ابتدا به طور مدون یک راهنمای برند تهیه کنید که شامل شرح جزئیات برند شما باشد، مثل خط مشی شرکت، دیدگاهها، ارزشها و شخصیت سازمان. همچنین جزئیاتی را درباره پیام برند خود در آن بگنجانید، برای این کار از «ایده بزرگ» خود شروع کنید و خلق ارزش، تاریخچه برند و جزئیات درباره «افراد خود» و مشتریان ایدهآل را به آن اضافه کنید.
باید یکی از اعضای مشتاق و مجری در واحد منابع انسانی این راهنما را برای فرآیند آموزش برند سازمان شما تهیه کند.
۳- کارمندان طراز اول خود را به عنوان مربی به کار گیرید.
برای شرکتهایی با کمتر از ۱۰۰ نفر کارمند، داشتن یک کادر آموزشی تمام وقت برای آموزش افراد جدید ضروری نیست. اغلب کارمندان طراز اول در هر واحد قادر به آموزش افراد جدید هستند. از هر واحد، مشتاقترین، سرگرمکنندهترین، مجربترین و علاقهمندترین کارمند طراز اول خود را انتخاب کنید. این کار برای سازمان شما خلق ارزش به دنبال خواهد داشت.
۴- معرفی افراد جدید به هر واحد، جداگانه صورت پذیرد.
ما دریافتیم زمانی که کارمندان جدید را آموزش نمیدادیم، بسیاری از این کارمندان حتی پس از گذشت ماهها، اطلاعات کمی درباره سایر واحدها در سازمان داشتند. این عدم ارتباط، باعث بروز انزوا در سازمان میشود که میتواند به کاهش همکاری منجر شود. بنابراین طی فرآیند آموزش، افراد را به واحدهای مختلف معرفی کنید و اجازه دهید کارمندان تازه وارد درک کنند در کجای تصویر کلی سازمان قرار گرفتهاند.
نماینده هر واحد باید عملکرد، اهداف و موضوعات کلی آن واحد را به کارمندان جدید معرفی کند. وقتی این اطلاعات با آموزش برند ترکیب میشود، یک دیدگاه روشن از سازمان برای کارمند جدید ایجاد میشود.
۵- در آموزشهای خود رویکردهای نوآورانه داشته باشید.
آموزش کارمندان جدید میتواند هم سودمند و هم الهام بخش باشد. این کار میتواند با ترکیب موضوعات، آزمون و فیدبک در کل فرآیند آموزش صورت گیرد تا کارمندان جدید احساس مسوول بودن و هیجان نسبت به کار داشته باشند. در سازمان ما، در روز آخر آموزش یک بازی ترتیب داده میشوداین بازی یا چالش، یک روش توام با سرگرمی برای امتحان کردن کارمندان درباره ارزشهای برند و فرآیندهای واحدها است.
اکنون ما اطمینان حاصل میکنیم که به کارمندان جدید اطلاعات لازم داده شده و آنها مشتاق پیوستن به تیم هستند. اگر شرکت شما تازه تاسیس یا در حال رشد است، زمان و تلاش برای آموزش کارمندان جدید به آنها کمک میکند به سرعت و به طور کارآمد فعالیت خود را دنبال کنند.
مترجم: رویا مرسلی
منبع: INC