اثربخشی آموزشی
هدف نهایی آموزش کارکنان کارایی و اثربخشی بیشتر و بهتر است لذا بررسی و آگاهی از نتایج و بازده آموزش کارکنان لازمه فرآیند آموزش میباشد و با این قسمت است که حلقه آموزش تکمیل میگردد. در حقیقت ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی آیینهای فراهم میآورد تا از یک سو، مدیران و کارکنان سازمان تصویری روشنتر از چگونگی کم و کیف فعالیتهای آموزشی بدست آورند و از سوی دیگر، برنامه ریزان و کادر آموزش سازمان را مجهز میکند تا نسبت به جنبههای مثبت و منفی برنامه آگاهی پیدا نمایند و از این طریق به اثر بخش نمودن برنامه و فعالیت های آموزشی نیروی انسانی مدد رسانند. بنابراین شناخت و به کار گیری ساز و کارهای سنجش اثربخشی دوره های آموزشی و نشان دادن پیامد های آن برای جامعهی سازمانی، از جمله ضروریات یک برنامه ریزی جامع آموزش و بهسازی نیروی انسانی است. به همین منظور شرکت توان آفرین وستا امکان ارزیابی اثربخشی دوره های شما مشتریان عزیز را بر اساس الگوهای ذیل فراهم می آورد.
✔ مدل انتقالی هالتون
✔ الگوی ارزیابی اثربخشی کرک پاتریک
✔ الگوی ارزیابی سیپ(CIPP)
✔ مدل رويلر و گلدشتاين(Rouiller & Goldstein)
✔ مدل ماتيو و مارتينو(Mathieu & Martineau)