فقدان نظرسنجی در آموزش های سازمانی امری ضروری است که بایستی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.
این مطالعه با هدف بررسی پیامدهای فقدان نیاز سنجی در آموزش های سازمانی از دیدگاه کارشناسان دانشگاه صورت گرفته و از لحاظ هدف کربردی و از لحاظ نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری آن را کلیه اساتید و کارشناسان آموزشی، مالی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس تشکیل داده اند که تعداد آنها به 400 نفر می رسد. حجم نمونه از طریق جدول مورگان و تعداد آن را 72 مرد و 73 زن که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند، تشکیل می دهد. ابزار اندازه گیری را پرسشنامه محقق ساخته تشکیل داده است. تجزیه و تحلیل از طریق آزمون های تحلیل واریانس یک متغیره و t دو گروه مستقل صورت گرفته است. یافته ها حاکی از آن هستند که فقط در خصوص اتلاف وقت بین دیدگاه اساتید و کارشناسان این واحد دانشگاهی بر اساس سطح تحصیلاتشان تفاوت معنی دار وجود دارد. تفاوت بین هیئت علمی و کارمندان در مورد مؤلفه های انگیزشی، اتلاف وقت، موازی کاری و تداوم آموزش هی معنی دار بوده و بین پیامدهای نیاز سنجی با سابقه کار آزمودنی ها رابطه ای وجود ندارد.
عنوان مقاله : پیامدهای فقدان نیازسنجی در آموزش های سازمانی از دیدگاه اساتید و کارشناسان دانشگاه
نویسندگان : سلما الهیان فیروز - کامیان خزایی
محل انتشار : دومین همایش ملی آسیب شناسی آموزش سازمانی با رویکرد کاربردی مبتنی بر تجربیات اجرایی در سازمانها