طراحی الگوی عوامل مؤثر بر انتقال یادگیری الکترونیکی به رفتار با توجه به گروه بندی عوامل مرتبط با انتقال یادگیری و بهره گیری از الگوی ارزیابی یادگیری الکترونیکی و انتقال آموزش در سازمان ها امروی مهم و ضروری می باشد.
مقاله حاضر با تأملی در مفهوم یادگیری الکترونیکی و رویکردهای ارزیابی مربوط آغاز می گردد و سپس به معرفی الگوهای ارزیابی الکترونیکی از جمله الگوی مؤسسه سیاستگذاری آموزش عالی (2000) خان (2005) انجمن آموزش بر خط آمریکائی شمالی (2006) مرکز آموزش مجازی دانشگاه ایلینیوز (2007) و همچنین الگوهای انتقال آموزش شامل هلتون (2005) نوئه (1986) آیرس (2005) بالدوین وفورد (1988) می پردازد و در ادامه به معرفی طراحی الگوی عوامل مؤثر بر انتقال یادگیری الکترونیکی به رفتار با توجه به گروه بندی عوامل مرتبط با انتقال یادگیری و بهره گیری از الگوی ارزیابی یادگیری الکترونیکی و انتقال آموزش در سازمان ها می پردازد. نگارندگان این مقاله از طریق مرور ادبیات و مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی به ارائه الگوی با عنوان عوامل مؤثر بر ا نتقال یادیگری الکترونیکی پرداختند. بنابراین روش تحقیق حاضر از نوع کیفی و نظری می باشد.
عنوان مقاله : شناسائی عوامل مؤثر بر انتفاق یادگیری الکترونیکی به محیط کار در سازمان ها
نویسنده : علی نجفی - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی