یکی از عوامل مهم در آموزش سازمانی ساختار توانمند سازمان یادگیرنده می باشد که در این راستا توانمندسازی کارکنان، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش از ابزارهای مهم این امر می باشند.
امروزه سازمان یادگیرنده، به عنوان سازمانی آگاه و عنصری حیاتی در ارزش ها، چشم اندازها و اهداف در فعالیتهای فردی و گروهی و ارزیابی آنها مورد توجه است. سازمان یادگیرنده، موانع ساختاری یادگیری را از میان برداشته، ساختاری توانمندی را خلق نموده و مراقبت و نگهداری و ارزشیابی از یادگیری و توسعه آن را در دستور کار خود قرار داده است. سه مقوله توانمند سازی کارکنان، یادگیری سازمانی و مدیریت دانش ابزارهایی هستند که تحول سازمانی را تسهیل می نمایند. موفقیت در محیط متغیر و عرصه پیچیده رقابتی در فضای کسب و کار امروز بطور کامل به یادگیری سازمانی و فردی بستگی دارد. یادگیری سازمانی به مفهوم یادگیری افراد و گروههای درون سازمانی و سازمان یادگیرنده به معنی یادگیری سازمانی به عنوان سیستمی کلی است. یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده می توانند و باید در کنار همدیگر ایجاد شوند. ما در این مقاله به بررسی و تبیین نقش یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده در ایجاد تحول سازمانی خواهیم پرداخت.
عنوان مقاله : نقش یاددگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده در تحول سازمانی
نویسندگان : مهدی مهدی زاده رستم - محمدرضا خرم دبیری