در دنیای امروزه یادگیری الکترونیکی مفهومی مهم در آموزش عالی می باشد و برنامه های متنوعی در این زمینه در سطوح بسیاری از سازمان ها اجرا می شود.
در جهان کنونی همه چیز به سرعت در حال تغییر است و توسعه فناوری و اطلاعات، بسیاری از امکانات موجود در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی ،اقتصادی را تغییر داده است، این تغییر و تحول، مبحث آموزش را نیز در بر گرفته است. با ورود به قرن بیست و یکم که عصر اطلاعات و فناوری پیشرفته نامیده شده ،تعریف بسیاری از مفاهیم آموزشی دستخوش تغییر شده است، لذا آموزش نیز باید همگام با سایر تغییرات جامعه و انتظاراتی که جامعه از افراد ان دارد، به نحو مناسب و قابل قبولی تغییر کند، سیستم آموزش از راه دور (الکترونیکی) ،آموزش های مجازی، رویکرد جدید و هنرمندانه و راه حل جامع برای موسساتی که خواهان حرکت در مسیر تکنولوژی در تغییر روش ها و محیط آموزشی خود هستند، می باشد به نحوی که امکان دست یابی به شیوه های نوین آموزشی را به صورت فراگیر و بهترین شکل فراهم می نماید. در حال حاضر اگرچه یادگیری الکترونیکی مفهومی مهم در آموزش عالی است و برنامه های متنوعی در زمینه یادگیری الکترونیکی در سطح بسیاری از سازمان ها طراحی و اجرا می گردد، ولی کیفیت این نوع آموزش ها چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. از اینرو، این مقاله سعی دارد شاخص های ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش سازمانی را بررسی و تحلیل نماید.
نام مقاله : تحلیل شاخص های ارزیابی کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش سازمانی
نویسنده : شبنم فتحی - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی ، دانشگاه آزاد اسلامی